Rugzak maken - voor de winter of de lente ?

Dit is de eerste keer voor een bergtrekking in de januari, dat ik me afvraag of ik wel winterse uitrusting moet meenemen.
Het is gewoon veel te warm. Normaal gezien ligt er in de Jura op de hoge plateaus minstens een halve meter sneeuw en zijn er overal langlaufpistes open. In de Zwitserse Jura zijn alle langlaufpistes gesloten : er ligt nauwelijks sneeuw.


Ik bekijk het van de roze kant : het zal er superrustig zijn. Geen gedoe met hele stukken bos die alleen voor langlaufers gereserveerd worden. Heel kalm in de slaapzolders van de berghotelletjes. Geen hopen losse sneeuw die klaarliggen om je te sneeuwstralen als het hard waait op de toppen.

En misschien zal het over een paar dagen, een week, ... toch hard sneeuwen. Ik zal die sneeuwraquettes toch maar meenemen. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zwitserse Jura in de winter

hét mooiste keteldal

Fjorden in de Jura